A Voice of America inicia suas transmissões para a Rússia

A Voice of America inicia suas transmissões para a Rússia


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Com as palavras “Olá! Esta é a chamada de Nova York ”, a U.S. Voice of America (VOA) começa suas primeiras transmissões de rádio para a União Soviética. O esforço da VOA foi uma parte importante da campanha de propaganda dos Estados Unidos contra a União Soviética durante a Guerra Fria.

O VOA começou em 1942 como um programa de rádio projetado para explicar as políticas dos Estados Unidos durante a Segunda Guerra Mundial e para elevar o moral de seus aliados em toda a Europa, Ásia, Oriente Médio e África. Após a guerra, a VOA continuou como parte do arsenal de propaganda da Guerra Fria da América e foi principalmente direcionada ao público da Europa Ocidental. Em fevereiro de 1947, a VOA iniciou suas primeiras transmissões em russo para a União Soviética. A transmissão inicial explicou que a VOA iria “dar aos ouvintes da URSS uma imagem da vida na América”. Notícias, recursos de interesse humano e música compunham a maior parte da programação. O objetivo era dar ao público russo a “verdade pura e não adulterada” sobre a vida fora da URSS. A Voice of America esperava que isso "ampliasse as bases de compreensão e amizade entre os povos russo e americano".

Em geral, o primeiro programa foi um assunto bastante árido. Grande parte dele lidou com breves resumos de eventos atuais, discussões sobre como o orçamento e o sistema político dos EUA funcionavam e uma análise estimulante de uma "nova substância química sintética chamada piribenzamina". A música no programa era eclética, variando de "Turkey in the Straw" a "Night and Day" de Cole Porter. Além disso, devido ao mau tempo e dificuldades técnicas, a qualidade do som para o público russo era geralmente ruim. De acordo com autoridades americanas na União Soviética, os russos classificaram o programa como "justo".

As transmissões da VOA para a Rússia melhoraram um pouco ao longo dos anos, principalmente porque a música desempenhava um papel cada vez mais proeminente. Os observadores dos EUA descobriram que o apetite do povo soviético pela música americana, particularmente jazz, era quase insaciável. Quantos russos realmente ouviram as transmissões é incerto, mas relatos vindos de trás da Cortina de Ferro indicavam que muitos programas VOA, especificamente os segmentos musicais, eram aguardados com ansiedade todas as noites. Na década de 1960, a VOA estava transmitindo para todos os continentes em várias dezenas de idiomas.

LEIA MAIS: História da Guerra Fria


A VOA foi organizada em 1942 pelo Office of War Information, com programas de notícias dirigidos à Europa e ao norte da África ocupados pela Alemanha. [3] A VOA começou a transmitir em 24 de fevereiro de 1942, [4] mas a VOA observou em seu site que começou a transmitir em 1 de fevereiro de 1942. [5] Os transmissores usados ​​pela VOA vieram de transmissores de ondas curtas usados ​​pelo Columbia Broadcasting System (CBS ) e National Broadcasting Company (NBC). A Voice of America começou a transmitir programas de rádio para a União Soviética em 17 de fevereiro de 1947.

Durante a Guerra Fria, o orçamento da VOA foi reduzido. Em 1º de agosto de 1953, a VOA foi separada do Departamento de Estado e incluída na Agência de Informação. A VOA mudou sua sede de Nova York para Washington, DC. Próximo ano. [3] Em 1959 a VOA iniciou programas de "Inglês Especial". [3] Na década de 1980, a VOA também adicionou um serviço de televisão, bem como programas regionais especiais para Cuba, Rádio Marti e TV Marti.

Um dos famosos programas da VOA foi lembrado como "Jazz Hour" apresentado por Willis Conover. [6] Este programa continuou por 40 anos, e seu registro permanece no Museu Nacional de História Americana, também conhecido como "" Smithsonian ". [7] [8]

A Voz da América transmite em 46 idiomas diferentes. [2] As transmissões de televisão são marcadas com uma estrela:


Por que a Voice of America é importante fora dos EUA

Um serviço de notícias financiado pelo governo dos EUA diz que a independência editorial não estará em risco em meio a uma série de mudanças. O jornalista Adam Harris analisa o que a Voz da América significa para os americanos e para o resto do mundo.

O diretor do Broadcast Board of Governors (BBG) está prometendo à equipe da Voice of America (VOA) e outros parceiros que seu editorial & quotfirewall & quot com os legisladores dos EUA & quot permanece sagrado & quot, apesar de uma mudança legislativa em sua estrutura.

Um novo projeto de lei de defesa levantou preocupações sobre a supervisão da VOA e suas afiliadas, Radio Free Europe / Radio Liberty, Office of Cuba Broadcasting, Radio Free Asia e a Middle East Broadcasting Network.

O BBG foi criado para atuar como "firewall de cotas entre os formuladores de políticas do governo dos EUA e os jornalistas", como uma forma de proteger a independência editorial.

Mas a nova legislação concentra o poder dentro do BBG nas mãos de um presidente, nomeado pelo presidente e aprovado pelo Senado.

A mudança causou alarme de que futuros presidentes poderiam usar as redes, que alcançam um público de 287 milhões de pessoas em 100 países em 61 idiomas, como uma poderosa ferramenta de propaganda.

No e-mail, que foi fornecido à BBC, a diretora da VOA, Amanda Bennett, disse aos funcionários que a "legislação não altera o firewall estatutário do BBG & # x27s", destinada a funcionar como um amortecedor entre o governo e a redação.

"O firewall permanece sacrossanto e totalmente em vigor e continuará a garantir, sem exceção, a independência profissional de nossos jornalistas e emissoras", escreveu Bennett, acrescentando que o executivo-chefe seria "legalmente obrigado a obedecer e supervisionar o firewall".

A Voice of America foi lançada em 1942 como uma alternativa projetada para combater a propaganda nazista e japonesa. Sua primeira transmissão - feita em um transmissor emprestado aos Estados Unidos pela BBC - tinha um propósito modesto.

"Hoje, e diariamente a partir de agora, falaremos com vocês sobre a América e a guerra", disse o jornalista William Harlan Hale. & quotAs notícias podem ser boas para nós. As notícias podem ser ruins. Mas vamos lhe contar a verdade. & Quot

Eles mantiveram essa missão mesmo nos primeiros dias sombrios, de acordo com o ex-diretor do Voice of America David Ensor.

& quotNos primeiros dois anos, as notícias eram ruins. Houve várias perdas, mas a VOA relatou isso fielmente, ”diz Ensor.

Em 1976, o presidente Gerald Ford assinou a carta pública VOA & # x27s, salvaguardando a independência editorial da organização & # x27s, e em 1994, o BBG, com supervisão sobre a transmissão não militar, foi estabelecido.

Em 2013, uma mudança na legislação permitiu que a VOA e suas afiliadas comecem a transmitir nos Estados Unidos.

& quotAlgumas pessoas sugerem que a VOA é, ou deveria ser, um braço de propaganda do governo. Mas a VOA não está no negócio da propaganda, está "no negócio da verdade", diz Ensor.

"Houve esforços para repensar a VOA", continuou ele, "mas o crescimento do público vem da construção de credibilidade. E a única maneira de construir credibilidade é dizendo a verdade. & Quot

A legislação que alimentou as preocupações mais recentes está enterrada na Lei de Autorização de Defesa Nacional (NDAA) para 2017. O NDAA, que autoriza gastos com defesa, pode "de tempos em tempos autorizar certas atividades não relacionadas à defesa", de acordo com o diretor da VOA Bennett & # x27s e-mail para a equipe.

A nova medida, como parte do NDAA, foi aprovada por 92 votos a 7 no Senado e transfere o poder do Conselho de Governadores da Radiodifusão para as mãos de um executivo-chefe nomeado pelo presidente.

Também elimina o papel do Conselho como chefe do BBG.

Os atuais membros do conselho estão autorizados a completar seus mandatos em uma "capacidade de assessoria", mas não terão mais nenhuma "tomada de decisão, formulação de políticas ou responsabilidades gerenciais".

Uma vez aprovado, o presidente-executivo terá mandato de três anos e responderá perante a Casa Branca.

A mudança foi liderada pelo presidente do Comitê de Relações Exteriores da Câmara, Edward Royce, um republicano da Califórnia, e teve apoio bipartidário.

De acordo com os assessores republicanos do Congresso, o presidente Royce ficou alarmado com as auditorias independentes que sugeriram ineficiências no conselho de meio período do BBG.

A garantia da alta administração do BBG não acalmou todos os temores.

Tanto os atuais quanto os ex-funcionários da redação estão preocupados com as violações do firewall, independentemente de suas afiliações políticas. Alguns citaram o aumento nas prefeituras do BBG para discutir mudanças iminentes, já que um alto escalão de sinalização também está preocupado.

"Honestamente, não me importo se é um democrata ou um republicano na Casa Branca", diz Carolyn Presutti, correspondente da VOA em Washington.

& quotNão podemos fazer parte da administração se quisermos ser imparciais, se quisermos ter credibilidade, se quisermos ser confiáveis. & quot

Durante a reunião do conselho de novembro de 27, o atual presidente-executivo do BBG, John Lansing, disse que o firewall & quot nos permite ter credibilidade em todo o mundo, onde a credibilidade está em declínio & quot.

& quot Na medida em que as redes BBG são as únicas ou a principal fonte confiável de notícias e informações em partes do mundo famintas por notícias e informações, essa & # x27 é a missão crítica que & # x27 estamos aqui para proteger. & quot

É aí que reside o valor real do BBG, diz Sarah Kendzior, escritora e pesquisadora da Ásia Central.

Muitas das melhores reportagens feitas pela VOA e Radio Free Europe (RFE) não são em inglês ou sobre a América.

No caso do Uzbequistão, o trabalho forçado e infantil não teria sido relatado se não fosse pela Rádio Europa Livre e VOA, disse Kendzior.

Ela diz que as maiores consequências da perspectiva de VOA e RFE perderem a independência editorial serão enfrentadas por seus repórteres estrangeiros "que estão tentando fazer reportagens sobre as condições de seu país" e as populações a que servem.

"Todas essas questões, em países que não têm mídia independente, não estão sendo abordadas no país", disse ela. & quotMas [eles] estão sendo cobertos pela operação ponte da Radio Free Europe / Voice of America. & quot

& quotSe isso & # x27s levar embora & # x27será apenas um buraco negro de informações. & quot

Jeff Swicord, um veterano de 25 anos da Voice of America, viu jornalistas da rede BBG que trabalham em países hostis enfrentarem as consequências.

& quotEu & # x27vivi bastante no exterior, e as coisas que relatamos se espalham por aí & quot, diz Swicord. & quotNós & # x27vivemos as pessoas como alvo. Esta agência teve pessoas que trabalharam para ela assassinadas, francamente, por sua afiliação com a Voice of America. & Quot

Apesar de alguns temores, o diretor da VOA, Bennett, continuou esperançoso.

“É uma estrutura diferente, tem algumas coisas boas e algumas coisas ruins”, diz ela sobre a nova legislação. & quotMas realmente acreditamos em nossa missão. & quot


VOA ao longo dos anos

Em 1939, o dramaturgo norte-americano Robert Sherwood, que se tornaria redator de discursos do presidente Franklin Roosevelt e, mais tarde, o "pai da Voz da América", previu o impacto da transmissão internacional quando disse:

& quotEstamos vivendo em uma época em que a comunicação alcançou uma importância fabulosa. Há uma nova força decisiva na raça humana, mais poderosa do que todos os tiranos. É a força do pensamento concentrado - pensamento que foi provocado por palavras, fortemente faladas. & Quot

Naquele ano, os Estados Unidos eram a única potência mundial sem um serviço de rádio internacional patrocinado pelo governo. A Holanda foi o primeiro país a dirigir transmissões regulares além de suas próprias fronteiras, inaugurando a programação em ondas curtas para o Extremo Oriente em 1927. Vendo o rádio como um instrumento de política externa, a União Soviética construiu um centro de rádio em Moscou e estava transmitindo em 50 línguas e dialetos no final de 1930. A Itália e a Grã-Bretanha iniciaram seus respectivos & quotempire services & quot em 1932, seguidos pela França no ano seguinte. A Alemanha nazista construiu uma enorme rede de transmissores em 1933 e começou a enviar propaganda hostil para a Áustria. No mesmo ano, Berlim iniciou suas transmissões em ondas curtas para a América Latina. Enquanto isso, o Japão estava usando o rádio para promover suas ambições nacionais no Extremo Oriente.

Apesar dos esforços de muitas figuras proeminentes, incluindo o congressista de Nova York Emmanuel Celler (que apresentou projetos de lei em 1937, 1938 e 1939 para criar uma estação governamental que pudesse responder à propaganda alemã), os Estados Unidos entraram na década de 1940 sem planos de estabelecer um oficial Presença dos EUA nas ondas internacionais.

Os recursos de ondas curtas dos Estados Unidos consistiam em pouco mais de uma dúzia de transmissores de baixa potência, de propriedade e operação comercial.

Em 1941, vários desses transmissores privados foram alugados pelo Coordenador dos Estados Unidos para Assuntos Interamericanos (CIAA) para transmitir para a América Latina. Em meados de 1941, o presidente Roosevelt estabeleceu o Serviço de Informação Estrangeira dos EUA (FIS) e nomeou o redator de discursos Sherwood como seu primeiro diretor. Impulsionado por sua crença no poder das ideias e na necessidade de comunicar os pontos de vista da América no exterior, Sherwood alugou um espaço para sua sede na cidade de Nova York, recrutou uma equipe de jornalistas e começou a produzir material para transmissão para a Europa pelas estações privadas americanas de ondas curtas . Sherwood também conversou com autoridades em Londres sobre a perspectiva de retransmissão de material da FIS nas instalações da British Broadcasting Corporation (BBC).

Com o ataque do Japão a Pearl Harbor e a declaração de guerra da Alemanha contra os Estados Unidos, Sherwood acelerou. Ele pediu a John Houseman, o produtor teatral, autor e diretor, que assumisse o comando das operações de rádio da FIS na cidade de Nova York.

Em dezembro de 1941, a FIS fez suas primeiras transmissões diretas para a Ásia a partir de um estúdio em San Francisco. Em 1o de fevereiro de 1942 - menos de dois meses depois que os Estados Unidos entraram na Segunda Guerra Mundial - a FIS transmitiu sua primeira transmissão para a Europa por meio dos transmissores de ondas médias e longas da BBC. O locutor William Harlan Hale abriu o programa em alemão com as palavras: “Nós trazemos para você Vozes da América. Hoje, e diariamente a partir de agora, falaremos com você sobre a América e a guerra. As notícias podem ser boas para nós. As notícias podem ser ruins. Mas devemos dizer a verdade. ”

Desde o início, a VOA prometeu contar a verdade aos seus ouvintes, independentemente de as notícias serem boas ou más. Como John Houseman disse mais tarde, & quotNa realidade, não tínhamos escolha. Inevitavelmente, as notícias de que a Voz da América levaria ao mundo na primeira metade de 1942 foram quase todas ruins. À medida que as invasões japonesas se sucediam com regularidade doentia e os exércitos nazistas avançavam cada vez mais para a Rússia e o Oriente Próximo, teríamos de relatar nossos reveses sem fugir. Só assim poderíamos estabelecer uma reputação de honestidade que esperávamos que valesse a pena naquele dia distante, mas inevitável, em que começaríamos a relatar nossas próprias invasões e vitórias. & Quot

Em junho de 1942, a VOA estava crescendo rapidamente e tinha uma nova sede organizacional - o Office of War Information (OWI). Vinte e três transmissores foram construídos e 27 serviços linguísticos estavam no ar quando a cúpula dos Aliados aconteceu em Casablanca.

À medida que a guerra se aproximava do fim, no entanto, muitos dos serviços de transmissão da VOA foram reduzidos ou eliminados. Então, no final de 1945, um comitê de cidadãos privados nomeado pelo Departamento de Estado, presidido pelo professor da Universidade de Columbia, Arthur McMahon, informou que o governo dos Estados Unidos não poderia ser "indiferente às maneiras como nossa sociedade é retratada para outros países." 1945, os serviços de transmissão da VOA e da CIAA para a América Latina foram transferidos para o Departamento de Estado, e o Congresso, com relutância, alocou fundos para sua operação contínua em 1946 e 1947.

O apoio relutante à transmissão internacional desapareceu em 1948. Naquele ano, os membros do Congresso foram fortemente influenciados pela escalada da Guerra Fria e pela transmissão internacional hostil pela União Soviética e países controlados pelos soviéticos. O Bloqueio de Berlim em 1948 confirmou a necessidade de uma voz de rádio americana para o mundo. A promulgação da Lei Smith-Mundt naquele ano estabeleceu permanentemente os programas internacionais de intercâmbio cultural e informacional da América, uma função que a VOA já vinha desempenhando nos últimos seis anos por conta própria.

Nos dois anos seguintes, as autoridades do governo dos EUA debateram o papel adequado do serviço de radiodifusão internacional oficial da América. Era para relatar as notícias e refletir a América, ou era para ser usado como um instrumento da política externa dos Estados Unidos e como uma "arma" contra a União Soviética? O Congresso viu cada vez mais como cumprindo o último papel. Com a eclosão da Guerra da Coréia em 1950, a VOA acrescentou novos serviços linguísticos e desenvolveu planos para construir complexos de transmissores nas costas leste e oeste dos Estados Unidos.

No início de 1953, o senador Joseph McCarthy presidiu várias semanas de audiências para investigar as práticas de programação e engenharia na VOA e alegações de que havia & quotsubversives na equipe culpados de negligência a favor do comunismo. & Quot O inquérito também examinou práticas de gestão e planos para construir novos transmissores VOA. Embora as acusações de atividade subversiva nunca tenham sido provadas, ocorreram demissões e renúncias generalizadas. Na sequência das audiências no Congresso, o orçamento da VOA foi reduzido, o programa de construção do transmissor foi interrompido e vários serviços de idiomas foram encerrados.

Mesmo antes do fim das audiências de McCarthy, no entanto, uma comissão nomeada pelo presidente Dwight Eisenhower havia começado uma revisão das atividades de informações estrangeiras dos EUA, incluindo a Voice of America. A comissão, presidida pelo ex-presidente Herbert Hoover, concluiu que esses programas deveriam ser separados do Departamento de Estado. Em 1º de agosto de 1953, a Agência de Informação dos Estados Unidos foi estabelecida e a VOA se tornou seu maior elemento individual. Um ano depois, a VOA mudou sua sede da cidade de Nova York para o local atual na Independence Avenue, SW, não muito longe do Capitólio dos EUA em Washington, DC.

As crises na Hungria e em Suez, o início da cúpula americano-soviética e o alvorecer da era espacial no final dos anos 1950 e início dos anos 1960 ofereceram novas oportunidades para a VOA fornecer relatórios confiáveis ​​e abrangentes dos eventos mundiais. Foi introduzida uma programação nova e criativa refletindo a América. Em 1959, a VOA inaugurou o Special English - transmissões em inglês simplificado e de ritmo lento - para facilitar a compreensão para milhões de ouvintes.

Em 1960, o diretor da USIA, George Allen, endossou a Carta da VOA que havia sido redigida pelos membros da equipe da VOA entre 1958 e 1959 para colocar por escrito uma declaração formal de princípios que regeriam as transmissões da VOA. A Carta disse em parte que:

(1) VOA servirá como uma fonte confiável e confiável de notícias. As notícias da VOA serão precisas, objetivas e abrangentes.

(2) A VOA representará a América, não um único segmento da sociedade americana e, portanto, apresentará uma projeção equilibrada e abrangente do pensamento e das instituições americanas significativas.

(3) A VOA apresentará as políticas dos Estados Unidos de maneira clara e eficaz, e também apresentará discussões e opiniões responsáveis ​​sobre essas políticas.

Em julho de 1976, o deputado Bela Abzug e o senador Charles Percy patrocinaram a legislação tornando a Carta da VOA Lei Pública 94-350. O presidente Gerald Ford assinou a legislação em 12 de julho de 1976.

Uma lista completa de homens e mulheres que formaram e nutriram a Voz da América em sua infância, John Houseman lembrou, & quotdeveria uma coleção de ilustres nascidos nos Estados Unidos e estrangeiros em seus vários campos - jornalistas, editores, executivos, atores, diretores , economistas, filósofos, poetas, artistas, músicos, educadores e financistas - de tal celebridade em suas vidas passadas e futuras que é quase impossível acreditar que todos já estiveram reunidos sob o mesmo teto. '& quot.

Vinte e cinco anos depois, o ex-diretor John Chancellor escreveu: “Há um tipo peculiar de excelência decrépita sobre a Voz da América. Vim trabalhar lá com as concepções e equívocos padrão de um estranho. Pensei nisso como um grupo calmo e digno de locutores. Para minha surpresa, descobri que havia julgado mal o espírito - na verdade, o clamor - que existe dentro da Voz. Era como entrar em um prédio imponente e encontrar os residentes segurando as paredes com vassouras enquanto discutiam terrivelmente. Há uma bela e estranha sensação de loucura no lugar e depois de um ano e meio tomando minha vez na vassoura, vejo a Voice e seus funcionários com um sentimento de orgulho e afeto. & Quot ... Ele continuou, & quotEles são, em um grau notável, pessoas de espírito e inteligência, cuja paixão é representar os Estados Unidos da melhor maneira possível. & quot

Nas décadas de 1960 e 1970, a VOA deu passos gigantescos para se tornar a emissora internacional líder mundial. Durante o mandato do Diretor Henry Loomis de 1958 a 1965, a Carta VOA foi escrita e as instalações técnicas e a programação para todas as partes do mundo foram expandidas.

Quando o jornalista da NBC, John Chancellor, assumiu as rédeas em 1965, ele prometeu que as transmissões da VOA "iriam balançar um pouco". A VOA começou a produzir programas mais animados e criativos tanto em inglês quanto em seus idiomas. Os recursos de coleta de notícias foram aumentados, tornando possível mais reportagens ao vivo e no local. Em 1969, quando Neil Armstrong pisou na lua, quase 800 milhões de pessoas estavam sintonizadas na Voice of America ou nas centenas de estações ao redor do mundo que transmitiam a cobertura ao vivo da VOA. Em 1977, a VOA se tornou a primeira emissora internacional a usar um circuito de satélite em tempo integral para entregar a programação de seus próprios estúdios para uma estação retransmissora no exterior - neste caso, os programas VOA em árabe de Washington para os transmissores de voz na ilha grega de Rhodes.

Durante o mandato de Kenneth Giddens como diretor de 1969 a 1977, o mais longo de qualquer diretor da VOA, a VOA aumentou dramaticamente sua credibilidade por meio de seu relato direto de dois eventos que traumatizaram a nação - a guerra no Vietnã e as crises constitucionais causadas por Watergate. A reportagem da VOA não só atraiu elogios da imprensa americana, mas também de ouvintes em todas as partes do mundo, enquanto dezenas de milhares escreveram para expressar sua admiração pela cobertura abrangente e objetiva da VOA.

O fim do congestionamento do bloco soviético e do bloco soviético, que ocorreu durante a Guerra Fria, com uma audiência em expansão na China e a introdução de uma nova e ampliada programação para ouvintes no Irã, Afeganistão e Polônia, estavam abrindo novos públicos para a VOA. Como Giddens havia previsto, no entanto, o potencial da VOA para alcançar um número cada vez maior de cidadãos do mundo estava sendo prejudicado por recursos insuficientes. Quando a década de 1970 chegou ao fim, a lacuna entre os extensos requisitos de programação da VOA e o nível de financiamento levou a sérias deficiências de pessoal e instalações. Quase todos os serviços linguísticos tinham poucos funcionários. Não era incomum encontrar locutores-tradutores trabalhando duas ou três semanas sem folga. Os antiquados estúdios da VOA e o complexo de controle mestre estavam quebrando com frequência crescente, apesar dos melhores esforços de uma equipe técnica dedicada, especializada na fabricação de peças de reposição que não eram mais fabricadas.

Ouvintes em muitas partes do mundo reclamavam que os sinais VOA soavam fracos e distorcidos. No início da década de 1980, muitos transmissores VOA tinham mais de trinta anos e alguns, mais de quarenta. Poucos eram capazes de produzir os sinais de 500.000 watts gerados pelos principais concorrentes da VOA. E a própria competição estava aumentando. Em meados da década de 1980, cerca de 160 estações lotavam o espectro internacional com mais de 25.000 horas de programação por semana.

Em 1983, a VOA lançou um programa de US $ 1,3 bilhão para reconstruir e modernizar a programação e as capacidades técnicas da VOA. No entanto, devido às restrições orçamentárias de todo o governo na época, a VOA foi forçada a reduzir os fundos dedicados a este projeto. Apesar de menos financiamento, importantes novas e melhoradas instalações de transmissão de rádio foram concluídas no Botswana, Marrocos, Tailândia, Kuwait e São Tomé ao longo dos próximos anos. Em Washington, dezenove estúdios de "estado da arte" foram construídos, um novo complexo de Controle Mestre foi instalado e um Centro de Controle de Rede foi construído para coordenar e dirigir as estações transmissoras de retransmissão domésticas e internacionais da VOA.

Ao mesmo tempo que as instalações de rádio estavam sendo atualizadas em todo o mundo, a USIA recebeu outra diretriz do presidente - apresentar a televisão interativa ao mundo usando sistemas de satélite em crescimento. No final de 1983, a agência irmã da VOA, a WORLDNET Television, nasceu, com uma transmissão interativa de duas horas conectando estúdios em Barbados, Nova York e Washington DC, com embaixadas em Bonn, Londres, Haia, Roma e Bruxelas.

Em 1985, o Congresso estabeleceu um serviço especial a Cuba conhecido como Rádio Marti, que transmitia notícias daquele país. Embora a Radio Marti seguisse as diretrizes editoriais da VOA, ela operava separadamente da Voice e de seus próprios estúdios em Washington. Um serviço de televisão, a TV Marti, foi ao ar em 1990 e, em 1996, a Radio e a TV Marti começaram a transferir suas operações para Miami, uma mudança que seria concluída em 1998.

As transmissões do VOA em mandarim e cantonês aumentaram em 1989 para trazer dezenas, e talvez centenas, de milhões de ouvintes chineses relatórios precisos do movimento pró-democracia que lotou a Praça Tiananmen de Pequim e as ruas de dezenas de cidades chinesas. No outono e inverno, a VOA relatou as mudanças históricas que estavam varrendo a Europa Oriental e a União Soviética - mudanças que alguns atribuíram, pelo menos em parte, ao Voice e outras emissoras internacionais ocidentais. E com a chegada da década de 1990, a VOA russa cobriu a tentativa de golpe de agosto de 1991 contra o então líder soviético Mikhail Gorbachev e a dissolução da União Soviética no final do mesmo ano.

Após a formação da Comunidade de Estados Independentes (C.I.S.) e o colapso dos governos comunistas em toda a Europa Oriental, a VOA deu continuidade ao fluxo diário de notícias e informações para a região. Todos esses governos recém-formados têm tentado, com vários graus de sucesso, abraçar a democracia e seus princípios básicos. Os líderes do Leste Europeu, como Vaclav Havel, da República Tcheca, pediram ao Ocidente que os ajudasse a entender como estabelecer a infraestrutura das instituições democráticas. A VOA respondeu com uma programação destinada a explicar como funciona a democracia no Ocidente e como funcionam as economias de mercado.

Embora houvesse uma grande necessidade de manter as transmissões VOA para o C.I.S. e Europa Oriental, a Voz da América continuou a fornecer notícias e informações a pessoas em outras partes do mundo. Em 25 de março de 1991, a VOA lançou um programa tibetano de 15 minutos, que o governo chinês imediatamente começou a bloquear. As transmissões em idioma curdo para ouvintes no Iraque e no Irã foram ao ar em 25 de abril de 1992. As transmissões somalis começaram em 27 de dezembro de 1992, mas foram interrompidas logo após a retirada de todas as forças americanas daquele país.

Em resposta à divisão da ex-Iugoslávia em 1991 em várias repúblicas, a VOA dividiu seu serviço iugoslavo em dois serviços linguísticos separados - croata e sérvio - em 21 de fevereiro de 1993. Ambos os serviços expandiram suas horas de transmissão para a região e junto com O serviço esloveno da VOA manteve um fluxo constante de notícias e informações para os ouvintes nos Balcãs. Um serviço bósnio foi adicionado em 1996 e um serviço macedônio em 1999.

A VOA também estabeleceu uma rede de estações de rádio locais da Croácia e da Sérvia para transmitir a programação produzida pela VOA. Em 1 de outubro de 1996, a Radio 101 FM começou a transmitir VOA croata, tornando-se a primeira estação em Zagreb a incluir a programação de uma emissora internacional em sua programação. No mesmo ano, a VOA Sérvio aumentou suas transmissões diárias para duas horas e meia quando acrescentou uma transmissão de rádio de ondas médias de 30 minutos. No final de 1996, quando as manifestações anti-Milosevic eclodiram, a VOA Sérvio lançou seu programa de TV de 30 minutos, Abra o Studio.

Um serviço VOA & quotfeed & quot bósnio de 15 minutos ao vivo, que foi transmitido para estações de rádio locais via satélite, foi estabelecido em 22 de abril de 1996. A VOA posteriormente aumentou o programa em idioma bósnio para 30 minutos e lançou as transmissões de TV diretas na Bósnia no final do mesmo período. ano.

Quando o governo de Milosevic em Belgrado proibiu as transmissões da Rádio B-92 e outras estações de rádio locais independentes em 3 de dezembro de 1996, a VOA incluiu reportagens sobre seus noticiários de longevos em Belgrado, muitos dos quais também trabalhavam para a Rádio B-92. Percebendo que não poderia sufocar o fluxo de informações, o governo de Milosevic permitiu que a Rádio B-92 retome as transmissões dois dias depois, em 5 de dezembro. No mesmo dia em que o B-92 retomou suas transmissões, a VOA deu início às simulações piloto no rádio e na TV de são 23h30 Noticiário (hora local da Sérvia). Estações de TV independentes sérvias com uma audiência potencial de quatro milhões transmitiram o programa.

Em 15 de julho de 1996, a Voice of America acrescentou transmissões em Tigrigna e Afan Oromo - seu 49º e 50º idiomas - para ouvintes na Etiópia e na Eritreia. Tigrigna é uma das línguas de trabalho da nação independente da Eritreia, e o maior grupo étnico da Etiópia fala Afan Oromo. As duas línguas se juntaram ao VOA Amharic, que está no ar desde 1982.

No mesmo dia, a VOA apresentou a programação nas línguas kirundi e kinyarwanda para ouvintes na África Central dominada pelo conflito. A VOA, que já transmitia em inglês, francês e suaíli para a região, aumentou sua audiência. Com financiamento da Agência dos Estados Unidos para o Desenvolvimento Internacional, os dois serviços - 51º e 52º idiomas da VOA - foram ao ar em 15 de julho de 1996 com um programa de 30 minutos nos dias úteis. Em novembro seguinte, eles expandiram o show para sete dias por semana e um mês depois aumentaram seus programas de sábado e domingo para uma hora.

VOA também estabeleceu linhas diretas para refugiados nos Bálcãs e na África Central em 1996. VOA sérvio e croata lançaram sua linha direta em 14 de agosto, e Kirundi e Kinyarwanda em 30 de novembro. com amigos e familiares separados pela guerra e dificuldades pessoais.

Quando os cidadãos de Tirana e outras cidades albanesas protestaram contra a proliferação de esquemas financeiros ilegais em fevereiro de 1997, as transmissões da VOA albanesa foram a principal fonte de notícias para o povo daquele país. Em março de 1997, a crise havia se deteriorado em conflito civil, e o governo albanês cortou os feeds do programa VOA albanês para as estações afiliadas locais em Tirana, Elbasan, Gjirokaster, Shkoder e Kukes por um curto período. VOA expandiu suas horas de transmissão em ondas curtas e médias no auge da crise para fornecer o máximo de notícias possível ao povo da Albânia.

In 1997, an agreement signed between the International Broadcasting Bureau and Asia Satellite Telecommunications Company (AsiaSat) gave the Voice of America and other U.S. government civilian international broadcasters access to AsiaSat 2, a satellite with a footprint reaching more than sixty percent of the world's population. By satellite, VOA, WORLDNET Television and Film Service, Radio Free Asia and Radio Free Europe/Radio Liberty, provided 24-hour, seven-day-a-week service to listeners and viewers in more than 53 countries in Asia, the Middle East, Australia and much of the Commonwealth of Independent States. Affiliated stations and listeners and viewers using small satellite dishes could receive stereo radio and television programming.

Starting in 1990, all U.S. government international broadcasting services began to work more closely together. That year the U.S. Information Agency, VOA's parent Agency, established the Bureau of Broadcasting to consolidate its three programming services--the Voice of America, WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti--into one cohesive and efficient broadcasting element, supported by a single Office of Engineering and Technical Operations.

In 1991, the Bureau created the Office of Affiliate Relations and Audience Analysis (renamed the Office of Affiliate Relations and Media Training in 1996) to establish and maintain a network of "affiliated" radio and TV stations around the globe that would broadcast VOA- and WORLDNET-produced programs. Today, more than 2,500 radio, TV, and digital media outlets received content from VOA and its sister media organizations.

The Office of Business Development was established in 1994 to work with the private sector on a wide range of ventures, including the possible privatization of VOA language services, procurement of corporate underwriting for broadcasts, co-productions with major broadcast networks and fundraising from various foundations. (These initiatives benefited not only VOA, but also WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti.) From 1994 through 1996, the office raised $4 million.

U.S. government international broadcasting was consolidated even further when President Clinton signed the International Broadcasting Act (Public Law 103-236) on April 30, 1994. The legislation established the International Broadcasting Bureau (IBB) within the U.S. Information Agency (USIA) and created a Broadcasting Board of Governors (BBG) with oversight authority over all non-military U.S. government international broadcasting. The Voice of America, WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti--the three federally-funded services of the former Bureau of Broadcasting--comprised the IBB. The bipartisan BBG included the USIA Director (ex officio) and eight members appointed by the President and confirmed by the Senate. The first Broadcasting Board of Governors was sworn in on August 11, 1995.

The BBG provided oversight for VOA, the WORLDNET Television Service and Radio and TV Marti, as well as two grantee international broadcast services--Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) and Radio Free Asia (RFA). (RFA was established under the 1994 legislation.) RFE/RL and RFA are private, non-profit corporations that receive annual congressionally-appropriated grants from the Broadcasting Board of Governors.

The International Broadcasting Act also centralized the Office of Engineering within IBB, making it responsible for planning and maintaining transmission facilities for VOA, WORLDNET and Radio and TV Marti as well as Radio Free Europe/Radio Liberty and Radio Free Asia. Transmitter sites that had formerly broadcast RFE/RL programs to the former Soviet Union and Eastern Europe were integrated into a single network operated by the IBB Engineering.

In 1998, the Foreign Affairs Reform and Restructuring Act abolished the U.S. Information Agency and made the Broadcasting Board of Governors an independent entity with the mandate to provide oversight for all U.S. government-supported international broadcasting. This included the Voice of America, WORLDNET Television and Film Service, Radio and TV Marti, Radio Free Europe/Radio Liberty, and Radio Free Asia.

In 2002, the Arabic-language Radio Sawa, which means “Together,” was established to reach audiences in the Middle East, particularly the younger generation. Its format was a mix of contemporary American and Middle East artists, along with newscasts broadcast on the quarter hour so that they would not compete with newscasts in the region. Two years later, Television Alhurra was established. Currently, Alhurra broadcasts under the Middle East Broadcasting Networks (MBN), which is funded through congressionally-appropriated grants from the U.S. Congress through the United States Agency for Global Media (USAGM), formelrly known as the BBG.

Today, the Voice of America is part of the independent USAGM as well as Radio and TV Marti, Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, and the Middle East Broadcasting Networks. The USAGM serves as a firewall to protect the independence of U.S. civilian international broadcasting, although at the end of 2016, Congress passed legislation that abolished the nine-member bipartisan board, which had provided guidance and oversight, and replaced it with a five-member board with an advisory role. A Chief Executive Officer will oversee the day-to-day operations of the agency.

Although historically known solely as an international radio broadcaster, VOA began to simulcast programs on TV and radio in the mid-1990s. The first, "China Forum TV," aired on September 18, 1994. This one-hour Mandarin telecast was beamed into the Peoples Republic of China by satellite. Two years later, VOA's Arabic Branch teamed up with WORLDNET Television Service and the Middle East Broadcasting Centre (MBC) in London to launch "Dialogue with the West." The success of these two programs encouraged VOA, with the assistance of WORLDNET Television, to build the new TV Studio 47 at its headquarters. The first program, a Farsi simulcast, was telecast on October 18, 1996. Since the first Farsi program, VOA has aired simulcasts in Arabic, English, Farsi, Mandarin and Serbian VOA Russian and Thai services prerecorded programs for local stations in their respective countries.

In 1996 the Office of Engineering and Technical Operations also began a multi-million dollar program to transition the VOA’s broadcast production infrastructure from analog to digital operations. The multi-year program launched a series of improvements which developed a digital news management capability and transitioned VOA’s radio broadcast production systems from reel-to-reel tape to digital.

The official WORLDNET merger with VOA in 2004, completed the integration of TV and Radio production within Services that had been percolating within the VOA since the early 1990’s. This unified and enhanced VOA’s broadcast efforts resulting in a rapid expansion in VOA’s TV audience. To keep up with this “explosion” in the shift to TV, a full-scale modernization effort was launched, this time led by VOA’s Operations Directorate. New studios were constructed and a full analog to digital conversion of the television technical infrastructure was completed. Today the VOA produces and broadcasts more than 120 weekly hours of original TV programming over eight satellite network channels, with TV being the largest percentage of audience share by platform. VOA operates 50 radio studios and 14 television studios for live broadcasts and for producing programs.

VOA’s early steps into digital media were met with caution starting in 1993, when VOA began to explore the possibility of placing its content on the Web. A couple obstacles had to be overcome. The first was the Smith-Mundt Act of 1948 that prohibited distribution of VOA content inside the United States. The General Counsel’s Office at the U.S. Information Agency, VOA parent agency at the time, objected because placing VOA content on the web violated Smith-Mundt’s prohibition of distribution of content in the United States.

Chris Kern, then chief of the VOA Computer Services Division, had several meetings with a USIA attorney to convince her that traffic on the Internet was not “directed explicitly from sender to recipient.”… Kern recalls, “I ultimately persuaded her that putting VOA program product on the Internet was analogous to transmitting it via shortwave radio: residents of the United States could receive our shortwave broadcasts if they wanted to, although they weren't the intended audience and we didn't do anything to encourage them.”

The next hurdle was unexpectedly from inside VOA. The News Division didn’t want their correspondent reports automatically uploaded to the Web. “On rare occasion, an error would be discovered in a report after it had been transmitted on our internal newswire, and the newsroom would issue a "kill" notice informing the VOA broadcast services that it could no longer be used,” Kern recalls. “The kill notice immediately put an end to any further dissemination via radio, but obviously that wouldn't work with an erroneous report that had been posted to the 'Net.”

The issues surrounding posting VOA content were eventually ironed out, and in January 1994, the Voice of America became the first international broadcaster to offer its material through the Internet. Initially, select files were offered through FTP and Gopher protocols, the primary way of disseminating files at the time. In August 1994, audio files were added, also sent by FTP and Gopher.

In November 2000, VOA launched the website VOANews.com. From the time of the Iraq War in 2003, the English language site attracted new readership during important news events or crises. During the early days of the COVID-19 pandemic in March and April 2020, traffic increased by 94%. In its 20th year, the VOANews.com site attracted an average of 2.6 million unique visitors per month.

Today, VOANews.com is VOA’s English-language site from which user can navigate to anyone of VOA’s 47 language sites. It offers traditional text and photo content, as well as content on demand and live-streamed, providing the user with a multi-media experience.

Up until 2013, VOA continued to turn down any requests from the US public for VOA content and did not promote the fact that VOA was on the internet, viewable by all. This changed when the President signed into law, the Smith-Mundt Modernization Act in January 2013, which would become effective 6 months later on July 2, 2013. Now American citizens would be free to not only view programming on VOA’s many language service websites and mobile platforms, but are able to request VOA programming for re-broadcast to audiences in the United States. VOA is no longer restricted by national borders. For the first time since 1948, VOA and the U.S. international broadcasters were able to provide content on demand to American citizens.

Since the Smith-Mundt Modernization Act of 2012 much has changed at VOA. The Greek language service, one of the oldest at VOA, was shut down in 2014 in response to rising levels of freedom of press and speech in that country. Three new services - Bambara, Lingala and Rohingya – were added to reach the growing number of speakers of these languages – many of them refugees - in Central Africa and Southeast Asia. In addition, VOA increased its broadcasts to Russia and Iran by launching two 24/7 broadcast news networks: Current Time (Russian) and VOA365 (Persian). Voice of America established a press freedom beat in 2019, covering the status of a free press and journalists’ ability to cover news in the nations where VOA broadcasts.

The Voice of America is a multi-media international broadcaster providing products in 47 languages on multiple platforms. VOA’s audience accesses programming content on radio, television, the Internet, social media, and through more than 2,200 radio and television stations around the world that receive VOA programming by satellite. On a weekly basis, more than 275 million people count on VOA for news and information about their world.

Moving forward, VOA will continue to examine new technologies and digital platforms and refine its programming to reflect the needs of its listeners. One goal remains, however, for the hundreds of professionals who make up the Voice of America--to deliver comprehensive, timely truthful information. The VOA will continue to broadcast the sounds of freedom and serve as a beacon of hope for its audience around the world.

Bibliografia

Ayish, Muhammad I. "The VOA Arabic Service: A Study of News Practices and Occupational Values." Gazette, 40, no. 2 (1987): 121-130.

Borra Rajan. "The Problem of Jamming in International Broadcasting." Journal of Broadcasting II, no. 4 (Fall 1967): 355-368.

Browne, Donald R. "The Voice of America Policies and Problems." (Journalism Monographs, no. 43), Lexington, KY, Association for Education in Journalism, 1976.

Carlson, Richard W. "No More Static." Policy Review (Winter 1988): 80-83.

Chancellor John. "The Intimate Voice.'" Foreign Service Journal (February 1967): 19-22.

Coffey, Fred A. "Voice of America: A Viable Communications Instrument of Foreign Policy and National Security?" Research Paper, National War College, 1977.

Elliott, Kim A. "Too Many Voices of America." Foreign Policy (Winter 1989/90): 113-131.

Fitzgerald, Merni Ingrassia. The Voice of America. New York: Dodd, Mead, 1987.

Grey, Robin (pseud.). "Inside the Voice of America." Columbia Journalism Review, 21 (May/June 1982): 23-30.

Handlery, G. "Propaganda and Information: The Case of U.S. Broadcasts to Eastern Europe." East European Quarterly, 8 (January 1975): 391-412.

Heil, Alan. Voice of America: A History. New York: Columbia University Press, 2003.

Houseman, John. Front and Center. New York: Simon and Schuster, 1979.

Inkeles, Alex. "The Soviet Characterization of the Voice of America." Columbia Journal of International Affairs, 4, no. 1 (Winter 1950): 44-55.

Jurey, Philomena. A Basement Seat to History. Washington, .D.C.: Linus Press, 1995.

Kelly, Sean. "The VOA Correspondent: Journalist or Diplomat?" Foreign Service Journal, 44 (April 1978): 13-15, 39-41.

Kern, Chris. “The Voice of America: First on the Internet.” How the Voice of America became the first broadcasting network in the world to offer continuously-updated news on the public Internet (http://www.chriskern.net/history/voaFirstOnTheInternet.html)

Kretzmann, Edwin M. J. "McCarthy and the Voice of America." Foreign Service Journal, 44 (February 1967): 26-27, 44-49.

Matlack, Carol. "America's Voice." Government Executive, 23, no. 7 (July 1991): 10-11, 13.

McKenna, Paul R. "Vagabond Able." ("Vagabond Able" was the S.S. Courier a Coast Guard cutter stationed in Rhodes, Greece from 1952-1964, as a floating VOA radio station. It transmitted programs in sixteen languages to the Middle East and behind the Iron Curtain.) Naval History (Spring 1991): 25-29.

Piresein, Robert William. "An International Radio History. the VOA." Foreign Service Journal, 44 (February 1967) 23-25 50.

Piresein, Robert William. The Voice of America: a History of the International Broadcasting Activities of the United States Government 1940-1962. (Originally presented as the author's thesis, Northeastern University, 1970.) New York: Arno Press, 1979.

Roberts, Chalmers M. "New Image for Voice of America." New York Times Magazine (April 13, 1980): 107-112, 114.

Shulman, Holly C. "John Houseman and the Voice of America: American Foreign Propaganda on the Air." American Studies (1988): 23-40.

Shulman, Holly C. The Voice of America: Propaganda and Democracy: 1942-1945. Wisconsin: The University of Wisconsin Press, 1990.

Shulman, Holly Cowan. The Voice of America: Propaganda and Democracy 1941-1945. Madison: The University of Wisconsin Press, 1990.

Solzehitsyn, Aleksandr. "The Soft Voice of America." National Review (April 30, 1982): 477-481.

"Voice of America at the Crossroads: A Panel Discussion of the Appropriate Role of the VOA." Panel Proceedings. Washington, D.C., Media Institute (1982): 70.

Washburn, Philo C. "Voice of America and Radio Moscow Newscasts to the Third World." Journal of Broadcasting and Electronic Media, 32, no. 2 (Spring 1988): 197-218.


Today in history: The Voice of America began broadcasting in Russian to the Soviet Union.

On Feb. 17, 1947, the Voice of America began broadcasting in Russian to the Soviet Union.

In 1815, the United States and Britain exchanged the instruments of ratification for the Treaty of Ghent, ending the War of 1812.

In 1863, the International Red Cross was founded in Geneva.

In 1897, the forerunner of the National PTA, the National Congress of Mothers, convened its first meeting in Washington.

In 1913, the Armory Show, a landmark modern art exhibit, opened in New York City.

In 1925, the first issue of The New Yorker magazine (bearing the cover date of Feb. 21) was published.

In 1933, Newsweek magazine was first published under the title "News-Week."

In 1944, during World War II, U.S. forces invaded Eniwetok Atoll, encountering little initial resistance from Imperial Japanese troops. (The Americans secured the atoll less than a week later.)

In 1959, the United States launched Vanguard 2, a satellite which carried meteorological equipment.

In 1964, the Supreme Court, in Wesberry v. Sanders, ruled that congressional districts within each state had to be roughly equal in population.

In 1972, President Richard M. Nixon departed the White House with his wife, Pat, on a historic trip to China.

In 1986, Johnson & Johnson announced it would no longer sell over-the-counter medications in capsule form, following the death of a woman who had taken a cyanide-laced Tylenol capsule.

In 1996, world chess champion Garry Kasparov beat IBM supercomputer "Deep Blue," winning a six-game match in Philadelphia (however, Kasparov lost to Deep Blue in a rematch in 1997).


Voice of America begins broadcasts to Russia - HISTORY

    • Apps

    Outlook for U.S. Stocks?

    22 de junho de 2021
    Hosted by Jay Taylor

    Guest Information

    Episode Description

    Dr. Peter Treadway, Michael Oliver and Corwin Coe return as guests. On May 5, Peter opined that “The outlook for U.S. stocks has turned negative.” That article focused on the costs of green energy being imposed on Americans by far left politicians. But Peter who is focused on global markets will most certainly have some views on the Asian markets, which he is very much involved with from his part time perch in Hong Kong. Specifically, I want to ask him about his views on the worsening of Chinese-US relations now that a more antagonistic Trump administration is no longer in charge. Michael has not hidden the fact that he too thinks the bullish days for stocks are numbered. He will provide his latest views on all the markets of great importance to our listeners and Corwin Coe will provide us with an update on the latest progress being made on Sitka Gold’s gold exploration projects in Arizona, Nevada and the Yukon.

    Turning Hard Times into Good Times

    Tuesday at 12 Noon Pacific Time on VoiceAmerica Business Channel

    Jay Taylor’s show will explain the real underlying causes for plunging stock prices, plunging home prices and growing unemployment. By correctly diagnosing the cause of America’s economic decline, rather than listening to excuses from Wall Street and Washington, Jay will offer winning investment ideas to protect and increase wealth.

    Topics to be discussed will include the cause of the decline of: our monetary system and our economy, the housing markets, the equity markets, and commodities, Why gold and silver are rising in value and how investors can profit from the direction of these markets through specific stocks, ETF’s and precious metals will also be discussed. Turning Hard Times into Good Times is broadcast live every Tuesday at 12 Noon Pacific Time on the VoiceAmerica Business Channel.

    Jay Taylor

    Jay Taylor has been able to more than double his newsletter’s model portfolio from 2000 to the present even as the S&P 500 was in the process of losing 50% of its value!

    The insights provided to Jay came from a history professor in 1967 who advised Jay that when countries go off a gold or silver standard, hard economic times are sure to follow because nations begin to think they do not need to work hard and save to enjoy a better life. Indeed there is no free lunch and a gold standard reminds people of that every day.

    Jay watched his professor’s prophetic words come true when in 1971, President Nixon completely detached the dollar from gold. Not surprising to Jay, the price of gold skyrocketed in the late 1970s as inflation wiped out vast amounts of wealth from average Americans. To protect his own wealth Jay began to invest in gold and gold mining shares and in 1981 he began sharing his success and insights in his newsletter. In 1981 Jay began writing a subscription newsletter that has earned his subscribers countless thousands of dollars over the years.

    Jay’s insights as to the real cause of our problems has enabled him to find investment strategies that work. Diagnose a problem correctly and you have a chance for success. Diagnose a problem incorrectly as the establishment does and you are sure to fail.


    Voz da américa

    Voice of America provides trusted and objective news and information in 47 languages to a measured weekly audience of more than 278 million people around the world. For over 75 years, VOA journalists have told American stories and supplied content that many people cannot get locally: objective news and information about the US, their specific region and the world. VOA uses the devices and platforms target markets use to connect audiences on five continents with the people, thoughts and institutions that make America unique.

    VOA uses digital, web and mobile media to engage viewers, listeners, users, and friends. Radio and television broadcast to approximately 3,000 affiliates and satellite transmissions reach countries where free speech is banned or where civil society is under threat. VOA’s four mobile apps have registered more than 1 million downloads and cater to users on all major mobile platforms. With the largest audience of all U.S. international media, VOA continues to be a beacon of hope for underserved audiences who yearn for information about freedom of expression, civil society, and change.

    Prêmios

    VOA wins Clarion Award for Cambodia Adrift

    VOA’s Khmer language service won in the online journalism-special news section category for its digital special report Cambodia Adrift, which covered the run-up to the 2018 elections in that country.

    VOA documentary ‘Displaced’ wins Clarion Awards

    The Voice of America won a Clarion award in the television documentary program – national category for its documentary Displaced.

    VOA’s documentary Displaced receives Gabriel Award

    The Voice of America received a Gabriel Award for its film Displaced, which documents the experiences of the Rohingya Muslim refugees currently living in the Kutupalong camp in Bangladesh.


    Holding Russia Accountable

    The United States is holding Russia to account for actions taken against U.S. sovereignty and interests.

    Holding Russia Accountable

    No media source currently available

    The United States is holding Russia to account for actions taken against U.S. sovereignty and interests, in particular for attempts to interfere in the 2020 American presidential election and for cyber intrusions targeting federal agencies and U.S. companies.

    The United States is imposing costs on Russia through a variety of measures. Among them, the Treasury Department sanctioned six Russian technology companies that provided support to the Russian Intelligence Services’ cyber efforts. The U.S. government publicly named the Russian Foreign Intelligence Service, known as the SVR, as the perpetrator of the cyber espionage campaign that exploited the SolarWinds Orion platform and other information technology infrastructures. That intrusion gave the SVR the ability to spy on or potentially disrupt more than 16,000 computer systems worldwide.

    The Treasury Department also sanctioned 32 entities and individuals carrying out Russian government-directed attempts to interfere in the 2020 U.S. presidential election, and other acts of disinformation. In addition, the Treasury Department issued a directive that prohibits U.S. banks from new purchases of ruble or non-ruble denominated bonds from Russia’s central bank, Finance Ministry or national wealth fund after June 14, 2021.

    Furthermore, the State Department announced that it is expelling 10 officials from the Russian diplomatic mission in Washington, D.C., some of whom are representatives of Russian intelligence services.

    President Joe Biden called the U.S. response to the malign actions of the Russian government “measured and proportionate.”

    “The United States is not looking to kick off a cycle of escalation and conflict with Russia. We want a stable, predictable relationship… Throughout our long history of competition, our two countries have been able to find ways to manage tensions and to keep them from escalating out of control.”

    President Biden noted how at the beginning of his administration the United States and Russia worked together to quickly extend the new START Treaty, which helps maintain nuclear stability between the two countries. He announced that in a recent phone conversation with President Putin he proposed a summit in Europe between the two leaders this summer so they can personally work toward a more effective relationship.

    “Now is the time to de-escalate. The way forward is through thoughtful dialogue and a diplomatic process.”

    “Where it is in the interest of the United States to work with Russia, we should and will,” said President Biden. “Where Russia seeks to violate the interests of the United States, we will respond.”


    Join Russia and USA by Rail Tunnels under the Bering Strait?

    Russia&rsquos Urals oil has been over $100 a barrel for a year now.
    The country&rsquos budgets are balanced. Debt is low. Savings are piling up. Russians are getting their pre-recession mojo back.
    On the consumer end, sales of foreign cars made in Russia jumped 90 percent during the first quarter of 2012 over last year.
    In the Kremlin, leaders are thinking big again.
    In rapid succession, the government leaked a plan to create a &ldquosuper agency&rdquo to develop the Russian Far East President-elect Vladimir Putin vowed to spend $17 billion a year for new and improved railroads, and Vladimir Yakunin, president of Russian Railways, promoted a think big plan &mdash a rail and tunnel link connecting Russia and the United States.
    &ldquoIt is not a dream,&rdquo Yakunin, a close ally of Mr. Putin, told reporters last week. &ldquoI am convinced that Russia needs the development of areas of the Far East, Kamchatka. I think that the decision to build must be made within the next three-five years.&rdquo
    Next year, Russia&rsquos railroad czar will open one big leg on the trip toward the Bering Strait &ndash an 800 kilometer rail line to Yakutsk, capital of Sakha Republic, a mineral rich area larger than Argentina.

    Moscow-born Fyodor Soloview lives in Anchorage, Alaska, where he lobbies for uniting his two homelands, Russia and the United States, with rail tunnels under the Bering Strait. Photo: Soloview

    But the 270,000 residents of Yakutsk do not want to live at the dead end of a spur line. They dream of five kilometer long freight trains rolling past their city, carrying Chinese goods to North America, and North American coal and manufactured products to Russia and China.

    From their city, 450 kilometers south of the Arctic Circle, passenger tickets could be sold west to London, and east to New York.

    With the West&rsquos swelling population of aging affluent retirees, what better gift for Mom and Dad than a one-month train trip, rolling across the International Dateline, traveling by rail three quarters of the way around the world? A TransBering rail voyage would make the TransSiberian and the TransCanada look like short hops.
    To push thinking along, Yakutsk hosted a trans Bering rail conference last August. Engineers showed charts indicating that the tunnels under the Bering Strait would be 103 kilometers long, about twice the length of the tunnel under the English Channel. Unlike Europe&rsquos &ldquoChunnel,&rdquo there are two islands along the Bering route &ndash geographical factors that would ease construction and allow for ventilation and emergency access.

    For now, the only trains in Alaska run from Seward on the coast 760 kilometers into the interior, carrying tourists to Denali National Park and freight to two military bases. Photo: Fyodor Soloview

    A trans Bering rail link was first seriously proposed by Czar Nicholas II in 1905. One century later, with the rise of China and the explosion of Asian manufacturing, some Russian economists believe that the day is near when a rail link to North America up would be economically viable.
    The current price tag for the missing 10,000 kilometers, tunnel included: $100 billion. Freight fees are estimated at $11 billion a year.
    Russian Railways estimates that a Bering Strait tunnel could eventually handle 3 percent of the world&rsquos freight cargo. Yakunin says that China is interested in the project. At a railway meeting in Moscow Thursday, Mr. Putin said that freight traffic on a main Siberian line, the Baikal-Amur Mainline, is expected to nearly triple by 2020.

    To critics who worry about harsh winter weather, Russian Railways notes that since 1915, the company has been running passenger and freight trains year round to Murmansk, located 300 miles north of the Arctic Circle. The proposed route for a tunnel under the Bering Strait would pass 50 kilometers south of the Arctic Circle.

    Trans Bering rail promoters envisage building feeder lines to connect 'stranded' mineral deposits and to allow shipment of freight between North American and Russia, China, Japan and the Korean peninsula. Map: InterBering

    For a tunnel linking two continents, support has to be generated on the North American side. In Alaska, Fyodor Soloview, a native of Moscow, recently formed InterBering, a private group to lobby for rail construction to the Bering Strait.
    &ldquoWe can ship cargo between two the continents by rail,&rdquo Soloview said by telephone Thursday from his office in Anchorage. &ldquoOnce the Bering tunnel is built, it will convert the entire world to different thinking.&rdquo
    Yakunin estimates that the Russian side of a trans Bering railroad would take 10 to 15 years to build. That could fit into the political calendar of his friend Mr. Putin. On May 7, Mr. Putin will be inaugurated for a new six year term. He has left open the possibility of running in 2018 for another six year term.
    So Russian Railways may have the political cover for another 12 years.
    The question is whether oil prices will stay high enough to build a tunnel linking America and Asia.
    If so, Washington&rsquos diplomatic reset with Moscow could be welded in steel.

    To reconnect Asia and North America -- after a 15,000-year separation -- engineers would dig two 103-kilometer long tunnels, each about twice as long as the rail tunnels opened under the English Channel in 1994. Diagrams: Victor Razbegin

    On the North American side, almost 5,000 kilometer to track would have to be laid to connect with the existing North American freight network: east from the Bering Strait to Fairbanks, Alaska, and then southeast to Fort Nelson, British Columbia, Canada. Map: InterBering


    Inside the U.S. effort to combat Russian misinformation

    Not the White House, the State Department or the CIA. The recordings were published by a U.S.-government-funded website called Polygraph.info, whose reporter says she got them from a source close to the Kremlin.

    Polygraph is a relatively new fact-checking arm of an obscure, diminutive media effort by the U.S. to highlight Russian misdeeds and counter Russian propaganda.

    It's an anomaly in the Trump administration — perhaps the only part of the U.S. government whose job is to regularly punch back against what experts say is a stream of Russian disinformation aimed at America and the West.

    "At the end of the day, the Russians are engaging in information warfare — they're telling lies," said John Lansing, a former television executive who oversees the effort. "And we're confronting them toe-to-toe with fact-based, truthful, professional journalism."

    Russia's proficiency at information war has been on display in the wake of the U.S.-led military strike Friday night in Syria. Russia called the strikes illegal and said the chemical weapons attacks that prompted them were staged. To get that message out, there was a 2000 percent spike in activity in the hours since the strike by fake Russian propaganda accounts on social media, a Pentagon spokeswoman said Saturday. A website that tracks a slice of those accounts, Hamilton 68, found that they were pumping out the Russian government narrative in English.

    They're "eating our lunch"

    The U.S. is ill-equipped to respond. Polygraph, part of the tiny corner of the government that's trying, has a staff of five that doesn't usually work on the weekends.

    "We focus mostly on Russia right now because there is a large flow of disinformation that's coming from Russia," said Jim Fry, a former Dallas television reporter who runs Polygraph from Washington.

    Polygraph is a joint venture of the Voice of America and Radio Liberty, which are funded by — but independent of — the U.S. government. They fall under the umbrella of the Broadcasting Board of Governors, whose mission is to promote freedom and democracy and "tell America's story" around the world. But they are walled off, editorially, from the administration in power.

    "The law protects us from interference by U.S. government officials," said Tom Kent, who spent 44 years at The Associated Press before becoming president of Radio Liberty and Radio Free Europe. "They can't tell us what to broadcast."

    During the Cold War, the VOA and Radio Liberty sought to counter communist propaganda and funnel information to the news-starved citizenry behind the Iron Curtain.

    Those muscles — and budgets — have long since atrophied. But in recent years, there have been growing calls for a new twist on that old mission.

    When Lansing became CEO of the Broadcasting Board of Governors in 2015, he said he was confronted on Capitol Hill and throughout the government with a single question:

    "Why are the Russians eating our lunch in terms of information warfare?"

    People were talking mainly about RT, the former Russia Today, which spends hundreds of millions of dollars a year on an English language broadcast and web platform that regularly skewers American and the West. The U.S. government has labeled RT a propaganda operation.

    The State Department came under criticism earlier this year when news reports highlighted its failure to spend $120 million that had been allocated to push back on Russian propaganda abroad.

    Lost in that conversation was the fact that one month into the Trump Administration, Lansing and his team launched Current Time America, a 24-hour Russian-language broadcasting and web platform. The budget was $20 million — around one-tenth the size of RT's budget, Lansing says. But one year later, Current Time America is available on TV screens in 30 countries, and officials counted 400 million view views on social media last year.

    Still, U.S. information efforts are minuscule compared to the Russian campaign. While Current Time America is available in Russia, the Russian government makes it difficult to find — keeping it off cable systems and requiring special tuning for satellite reception.

    The broadcasting board's total budget this year is about $660 million dollars, about a third of what was spent in 1991, adjusted for inflation.

    "I think we should be investing more," Lansing said.

    "There are facts"

    The Russian government labels the entire U.S.-funded journalism operation "propaganda" that is "part of a broader, wide-reaching American system of pressure on our country."

    Irina van Dusen, who heads the effort as chief of Voice of America's Russian-language programming, knows what propaganda looks like. She grew up in the Soviet Union, listening to the VOA on an illegal short wave radio for scraps of accurate reporting.

    She got her journalism degree in Moscow, but decided that if she wanted to practice real journalism, she would have to move to the West.

    During the Cold War, she says, the VOA was trying to break through jamming and censorship. Now there has been a proliferation of Russian TV and web channels that put out a cacophony of news, nearly all of it favorable to Vladimir Putin. The task in 2018 is trying to break through a fog of disinformation.

    The prevailing view in Russia, she said, is that "There is no truth. There is only different versions, different narratives. … We stand by the fact that there is truth. And there are facts."

    From a TV studio near not far from where special counsel Robert Mueller comes to work each day, Current Time America covers Washington, offering live broadcasts of Congressional hearings with simultaneous translations.

    "People can listen, see how it's done, how policies are made, what questions asked, what facts are being brought up," she said.

    The channel also covers Russia, to "provide Russian speaking audiences with a true portrait of the society, you know? As opposed to state-run Russian television that — interprets everything that is done in the world … as some kind of a United States manipulation and United States meddling in world affairs."

    Polygraph.info, and its Russian-language counterpart, Factograph, try to be slightly edgier than a traditional news operation.

    "What our reporters do every day is they begin the day looking at Russian media," said Fry. "Looking at what's coming out of Russia. And then we decide whether there's something to fact check. Usually, almost every day, there's more to fact check than we could possibly do with our staff."

    The site is modeled after other media fact check efforts, including Politifact and factcheck.org. It highlights a claim, say, by Putin or another Russian official, and brands it for veracity, with labels like "Partially True, "False" or "Misleading."

    In March, the site fact-checked a Putin documentary that alleged the Russian leader had always believed that the Ukrainian territory of Crimea was part of Russia. It highlighted remarks by Putin in 2008 in which he said something very different: "Crimea is absolutely not a disputed territory." Six years later, Putin seized Crimea from Ukraine, to international condemnation.

    Polygraph also challenged Russia's denial that the nerve agent used to poison a former spy in the U.K. was made only in Russia, and its assertion that no chemical attack took place in Syria.

    Polygraph reporters are not afraid to endorse criticism of the U.S. when it's accurate. When Russian foreign minister Sergei Lavrov criticized a list of Russian oligarchs that the Treasury Department admitted it cribbed from Forbes magazine, Polygraph labeled his comments, "Partially True."


    United States: Attacks on Voice of America Undermine Press Freedom

    The Trump administration's blacklisting of Voice of America journalists risks press freedom at home and abroad.

    In response to recent actions taken by the Trump administration to undercut the Voice of America (VOA), a US global broadcast news agency, Freedom House issued the following statement:

    “VOA is one of the largest and most trusted independent news agencies in the world,” said Michael J. Abramowitz, president of Freedom House. “Efforts to blacklist VOA journalists from interview requests to the Centers for Disease Control and Prevention are an unprecedented attack on press freedom in the United States.”

    “VOA is often one of the few critical and independent voices available in countries without a free press, such as Russia and China. Restrictions on VOA at home will be noted by illiberal leaders abroad, who may follow the example of the United States and crack down on VOA or other independent outlets in their countries, limiting access to essential information including about the COVID-19 pandemic. The United States should be an exemplar, not a detractor, of press freedom around the world.”

    “The administration must respect and commit to maintaining the firewall that prohibits political interference in VOA’s independent reporting.”

    On June 14, VOA reported on documents released under a Freedom of Information Act (FOIA) request by the Knight First Amendment Institute that revealed instructions to Centers for Disease Control and Prevention staff to ignore media requests from VOA journalists. As justification, the instructions referenced an April 10 statement from the White House that falsely accused VOA of using taxpayer money to promote foreign propaganda.

    Also in April, President Trump verbally attacked VOA, calling its coverage of the United States “disgusting.” VOA director Amanda Bennett and deputy director Sandy Sugawara resigned from their positions on June 15.

    Funded by the US government, VOA was founded in 1942 to report on World War II and has since worked to provide independent and objective news in more than 40 languages to audiences in approximately 100 countries around the world. VOA’s independence is protected under the 1994 US International Broadcast Act, which guarantees a firewall that prohibits government interference in its work.


    Assista o vídeo: AOS 50 ANOS ELA NÃO RESISTIU TALENTOSA E QUERIDA..ATRIZ MALU MADER FÂS SÃO COMUNICADOS APÓS GOVERNO


Comentários:

  1. Zulkibei

    Excelente mensagem parabenizada))))

  2. Tygoran

    Peço desculpas por interferir ... Eu posso encontrar meu caminho em torno desta questão. Entre que discutiremos. Escreva aqui ou em PM.

  3. Kagadal

    E você pode descobrir se o design do seu blog é modelo? Eu também quero um para mim ...

  4. Selik

    Nele algo está. Antes eu pensava diferente, agradeço a informação.

  5. JoJohn

    o pensamento notável

  6. Protesilaus

    Eu considero, que você não está certo. Estou garantido. Escreva para mim em PM, vamos conversar.

  7. Conlaoch

    Funny topic



Escreve uma mensagem